La ce folosim germenii?


Vreau să vă dau cîteva exemple de utilizare a germenilor, pentru că nu toată lumea le poate consuma ca atare. După cum am spus şi în postul despre germinare, germenii se obţin foarte usor, punem cîteva linguriţe de seminţe într-o sită, clătim de cîteva ori pe zi şi aşteptăm să apară colţuri. Putem să le consumăm oricînd, de fapt. De exemplu, seminţele de in le adaug la musli şi inmuiate chiar în prima zi, apoi ce mai rămîne zilele următoare, între timp apar şi colţuri. Spre deosebire de vlăstari, pentru germeni absolut oricine are timp. Le ţin la bucătărie şi le clătesc în timp ce fac ceai... Germenii le-am folosit în mai multe combinaţii, astăzi vreau să vă propun două reţete simple şi delicioase:

Prima opţiune sunt muesli. De obicei adaug germeni de grîu şi in în muesli. Muesli le puteţi cumpăra sau face singuri ( din cereale neprocesate termic, fructe deshidratate, nuci...). Înmuiaţi muesli în apă pentru 5-10 minute, apoi scurgeţi apa şi adăugaţi germenii. În poza sunt muesli alcătuite din grîu germinat Granovit, nuci, migdale, goji, fulgi de cocos, miere şi germeni. Toate acestea şi multe altele eu le am separat în dulap şi de fiecare dată imi fac muesli diferite...în funcţie de dispoziţie :)


A doua opţiune de a utiliza germenii sunt salatele. La fel, rapid şi gustos. Salată din poză : conopidă, roşii, frunze proaspete de pătrunjel, frunze proaspete de oregano, germeni de grîu, germeni de lucernă, un pic de sare şi unt de masline presat la rece.

Profitaţi pînă mai sunt legume în piaţă, vitaminizaţi-vă organismul!

Comentarii

Postări populare