Salcie

Un remediu natural foarte eficient pentru durere şi inflamaţie am descoperit acum jumatate de an cu ocazia unei fracturi. Am facut o fractura de coccis cu deplasare, foarte urîtă, nu puteam sa stau jos, să dorm pe spate, să merg mult, nu puteam face mai nimic... La spital mi-au prescris analgezice şi antiiflamatoare puternice, la care am facut alergie chiar a doua zi. Doctorita mea fitoterapeut mi-a recomandat să le inlocuiesc cu propolis şi decoct din scoarta de salcie. La propolis am alergie, deci am ramas cu scoarta de salcie...despre care nu stiam nimic şi-mi era foarte frică să nu se producă vreo infectie acolo...Efectele însă au fost foarte bune: inflamaţia şi durerile au scăzut, nu am avut nici un fel de complicatii. Dupa aceea am aflat si de alte utilizari ale salciei: raceala si durerile menstruale. De ultima raceala am scapat doar cu ceai din salcie intr-o zi. Despre utilizarea scoartei de salcie in cazul menstrelor abundente si dureroase voi vorbi intr-un alt articol dedicat special acestei probleme.

Scoarta de salcie contine:
  • compuşi salicilici
  • taninuri
  • ceara
  • rasini
  • oxalati
Proprietăţi:
  1. Antireumatic
  2. Analgezic
  3. Antiiflamator
  4. Sedativ
  5. Antipiretic
  6. Tonic
  7. Astringent
  8. Hemostatic
  9. Vaso-dilatator
  10. Antioxidant
Indicaţii terapeutice:
  • Raceala, gripă, combaterea febrei
  • Calmearea durerilor de cap
  • Hemoragii şi dureri genitale
  • Stări de iritabilitate si anxietate, insomnii
  • Dismoneree
  • Dureri musculare, articulare
  • Dureri post-traumatice
  • Reumatism
  • Stomatite
  • Gută
  • Toxiinfecţii alimentare
  • Diaree
  • Hipertensiune,
  • Transpiraţia picioarelor
Mod de administrare
De obicei se face decoct:cîteva linguri de scoarta la o cana de apa, fierbem 10 minute. Se poate lua si sub forma de pulbere ( se obtine cu ajutorul rîşniţei sau blendurului), jumatate de lingurita de pulbere inaintea meselor principale, cu apă călduţă, ceai măcerat( se pune la măcerat vreo 8 ore), decoct mixt. Nu este recomandat un tratament foarte prelungit. Pentru gargara sau alte utilizari externe se face un decoct concentrat. Se folosesc şi florile salciei, mai mult pentru efect sedativ, clamant, antidepresiv.

Scoarta de salcie este practic aspirina naturala, caci aceasta contine salicilina, înainte acidului acetilsalicilic pentru aspirina se obţinea din soarta de salcie, mai tîrziu au inceput să-l sintetizeze artificial. După cum am mai spus, rezultatul este imediat. Alături de propolis, scoarţa de salcie este unul dintre cele mai eficiente remedii antiinflamatoare naturiste autohtone.
Mai multe informaţii: formula-as.ro, pcfarm.ro

Comentarii

Postări populare