Alimentaţia şi sănătatea pielii

Cîteva săptămîni in urmă o prietenă de-a mea mi-a spus că am o piele frumoasă, ceea ce m-a nedumerit foarte tare, căci eu am avut din adolescenţă probleme cu tenul, acneic, palid, gras...De abia atunci mi-am dat seama că de cîteva luni nu am mai stat în faţa oglinzii sa-mi storc coşurile. Nu m-a ajutat nici unul dintre produsele cosmetice pe care le-am folosit ani în şir, tenul meu a început să se schimbe doar atunci cînd am trecut la dietă vegetariană, predominant crudă. De fiecare dată cînd mănînc sau beau ceva aiurea, rezlutatul se vede imediat pe faţă.
Alimentaţia şi modul de viaţă este baza sănătăţii noastre. Iar pielea este oglinda stării noastre de sănătate, în primul rînd oglinda sistemului nostru digestiv (mai ales a intestinului şi ficatului), sistemului limfatic şi a sîngelui. Fiind un organ excretor, organismul elimină prin piele ca si prin rinichi si ficat, tot ce nu-i trebuie, toxinele , bacteriile moarte etc. Practic, am putea spune că nu există afecţiuni ale pielii, exista afecţiuni rezultatul cărora se vede pe piele.
Nici un fel de cosmetica nu ne va ajuta să avem o piele frumoasă dacă aceasta deja nu e sănătoasă. Rezultatele pot fi doar temporare. Cred că majoritatea dintre cei care au avut probleme cu acnee ştiu că produsele destinate tratamentului acneii (P.Acnes), adică antibiotice cu spectrul de acţiune specific, se pot lua ani în şir. Sigur că acestea ameliorează situaţia, dar nu o rezolvă decât în foarte puţine cazuri. cei care au folosit zeci de produse de acest gen cunosc sentimentul de frustrare pe care îl ai când vezi că nu ajută nimic. Mulţi recurg la tratamente interne la care nici nu aş vrea să mă gândesc precum cel cu Roaccutane sau cu hormoni.
Produsele cosmetice pot fi folosite ca adjuvant in tratament: acestea pot curăţa bine tenul, pot avea efect antibacterian sau ajuta ajuta la regenerarea tenului.
Tratamentul intern presupune, în primul rînd, o alimentaţie corectă, predominant vegetariana, multe crudităţi, vitamine necesare, enzime, destulă apă biodisponibilă. În al doilea rînd va trebui să acţionăm direct asupra organului afectat. De cele mai multe ori problema este tenul acneic şi in acest caz trebuie să trecem neapărat un program antiparazitar natural (de exemplu tratament cu Pau D'Arco este unul complex, aceasta avînd actiune antibacteriană, antimicotică, antiparazitară, antivirală). Dacă avem probleme cu ficatul, putem lua Lucerna, Anghinare. Dacă avem multe toxine in intestin, facem o curăţare şi detoxifiere a organismului (dacă mîncăm crud acestea se vor efectua oricum în timp, dar pentru un rezultat rapid este bună o cură de detoxifiere). Problemele hormonale sunt subiectul unei discuţii separate.

Pentru a avea rezultate vizibile cît mai rapid, în afara alimentaţiei bogate in vitamine, enzime, aminoacizi esenţiali etc, putem lua suplimente alimentare de substanţe necesare sănătăţii pielii: vitaminele A, E, complexul vitaminic B, Seleniu, Zinc, toate sub formă naturală, biodisponibilă (nu vitaminele sintetice).

În legătura cu dieta noastra de zi cu zi, dacă nu sunteţi inca dispuşi să o schimbaţi radical, este bine măcar să evitaţi produsele cu E-uri (conserve din comerţ, supe concentrate, fast food, condimente pentru mîncare de tip vegeta, produse cu termen de valabilitate lung) să reduceţi consumul de produse de panificaţie, de lactate, dulciuri şi, bineinteles, alcool şi tutun.

Îmi cer scuze pentru acestă poză nereuşită, imediat ce am una mai buna, o schimb :)
Articol inspirat din cursurile d-nei dr. Butakova Olga, iată link pentru cei care înţeleg limba rusa http://video.mail.ru/mail/wertys73/289?page=1

Comentarii

Postări populare