Batoane de ciocolată cu nuci şi fructe

Aceste batoane se fac foarte rapid şi se pot adapta la gustul fiecăruia. Sunt foarte nutritive şi energizante, se pot servi ca desert, mic dejun sai ca o gustare atunci cînd lucrăm, învăţăm..


Ingrediente pt 3 batoane:
  1. Un bol mic unt de cacao răzuit
  2. cîteva linguri pudră de cacao
  3. cîteva liguri de miere, sirop de arţar, sau sirop de agave (opţional, va fi dulce oricum de la fructe)
  4. cîteva linguri fulgi de cocos
  5. cîteva linguri nuci (eu am pus fistic şi o linguriţă seminţe de cînepă) zdrobiţi sau tăiaţi mărunt
  6. cîteva linguri de fructe deshidratate: goji, prune, caise, stafide etc
  • Cantităţile sunt aproximative. Practic, am făcut ciocolată din unt de cacao topit şi cacao şi apoi am adăugat de toate acolo şi arata cam aşa:

  • Deci, untul se topeşte la baie de aburi, deshidrator, într-o oală cu apa fierbinte, pe calorifer etc. (temperatura trebuie sa fie in jur de 40 de grade). Dacă răzuţi untul, acesta se va topi mai repede, îl ajutăm amestecînd. Eu l-am topit intr-o oala cu apa fierbinte şi l-am lăsat acolo in timp ce am adaugat si restul ingredientelor, astfel încît toate să fie omogenizate.
  • Adăugăm la unt pudra de cacao, atît cît vă place. Amestecăm pînă la omogenizare.
  • Adăugăm miere lichidă sau sirop si amestacam bine.
  • Adăugăm şi restul ingredientelor: nuci si seminte, fructe, fulgi de cocos, amestacam bine şi lăsăm compoziţia să se îngroaşe un pic la temperatura camerei.
  • Transferăm compoziţia pe un platou mic, o cratiţă cu fund drept etc. Eeventual se poate unge suprafaţa cu ulei de cocos sau se poate pune foaie de copt. Eu nu am pus.
  • Platou se pune la frigider şi se taie sub formă de batoane cînd se întăreşte.
Batoanele se pot înveli în hîrtie de copt sau alt fel de hîrtie la servire sau pentru a le putea lua cu noi la pachet, face cadou... :)
Un baton am luat cu mine la pachet şi a rezistat fără probleme în geantă o zi întreagă! Celelalte 2 legate aşa cum le vedeţi în poză i-am făcut cadou prietenului meu şi a fost încîntat... :)


Comentarii

Postări populare