Legume călite cu sos de avocado

Ingrediente

legume :
  1. Varză de Bruxelles (îngheţată)
  2. Sparanghel (îngheţat)
  3. Mazăre (îngheţată)
  4. Ghee sau unt de casă

Sos:

  1. avocado
  2. usturoi
  3. suc de lămîie
  4. ulei presat la rece
  5. plante aromatice: oregano, busuioc
  6. chili proaspăt rîşnit
  7. sare de mare

Opţional: cartofi

Pătrunjel proaspăt pentru servire

Fistic zdrobit pentru servire


  • Legumele se iau în cantităţi variabele. Eu am pus cam jumătate de punguţă de fiecare. Sparanghel se taie bucăţi de cîţiva cm. Se adaugă la ghee sau unt topit şi se călesc în jur de 5-10 minute. Adăugaţi cîte un pic de apă şi puneţi capac peste tigaie. Eu am adăugat şi un pic de sare şi plante aromatice spre sfîrşit.
  • Cartofii se taie mare şi se fierb în cantitate suficientă de apă şi un pic de sare în jur de 15 minute. Se scurge apa şi se amestecă cu unt proaspăt sau ghee şi un pic de sare.
  • Pentru sos amestecaţi pînă la omogenizare toate ingredientele în robot sau amestecaţi avocado pasat cu furculiţa şi usturoiul pisat cu restul ingredientelor. Pentru 2 persoane am folosit 1 avocado, 1 căţel de usturoi, suc de la jumătate de lămîie, un vîrf de lg sare şi chili, cîte o lg de plante aromatice, 1 Lg ulei.
  • Amestecaţi legumele cu sosul de avocado şi aşezaţi-le alături de cartofi natur. Presăraţi din belşug cu pătrunjel tăiat şi fistic zdrobit.

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare