Chifteluţe din seminţe şi nuci

Chifteluţe din migdale şi seminţe de floarea-soarelui

Ingrediente:
  1. 100 g seminţe crude de floarea-soarelui, înmuiate (1 h)
  2. 100 g migdale crude, înmuiate (min.1 h)
  3. câteva roşii uscate la soare (păstrate în ulei, dacă simple-înmuiate)
  4. jum.de ceapă
  5. jum. de legătură de leurdă
  6. jum. de legătură de pătrunjel
  7. 1 morcov micuţ (nou, autohton)
  8. sare de mare după gust (aprox. 1 lg.)
  9. suc de lămâie după gust (1 lg.)
  10. curry sau alte condimente (amestecul meu conţine: coriandru, curcuma, ghimbir, piper negru, cardamom, nucşoara, ardei iute, fenicul, cuişoare, scorţisoara)
  11. opţional se poate adăuga o Lg seminţe de in înmuiate pentru a lega mai bine compoziţia (dacă adăugaţi mai mult in vâscoz, se va simţi în chifteluţe). De asemenea se pot utiliza şi seminţe de chia, dar eu încă nu am încercat. 
Mod de preparare (15 min prepararea propriu-zisă, plus 1 h în cuptor sau 5 h în deshidrator)

  • Seminţele şi nucile se scurg de apă şi se mărunţesc în blender. Puteţi să lăsaţi şi bucăţele mai mari. 
  • Adăugaţi condimentele, roşiile, verdeaţa tocată, morcovul răzuit, ceapa tăiată şi procesaţi până la omogenizare. Gustaţi şi mai adăugaţi condimente dacă e nevoie.
  • Adăugaţi şi seminţele de in sau chia dacă aluatul nu se ţine, amestecaţi bine. Eu am făcut cu şi fără in şi a ieşit bine în ambele cazuri, deşi cele cu puţin in erau mai uşor de manevrat decât cele fără in.
  • Formaţi chifteluţele şi puneţi-le pe o foaie de copt în deshidrator sau în cuptor la foc mic, cu uşa întredeschisă. Eu le-am făcut în cuptor, a durat cam 1 ora. Ideea e să se usuce la suprafaţă ca să se poată servi sub forma de chiftele, să capete un miros plăcut şi să fie calde. Practic, rămân crude, dar puteţi şi să le prăjiţi dacă doriţi. În deshidrator durează câteva ore.
Se servesc cu orice garnitură din legume sau cereale, salate, cremă de caju etc. Eu le-am servit alături de hummus din năut germinat şi legume de sezon. Super!

Comentarii

Postări populare