Q&A: Ce să fac dacă nu pot trăi fără carne?

Astăzi avem un  ,,Q&A de miercuri de joi '':)). Aveam articolaşul pregatit demult, dar ieri am fost atât de ocupată că am uitat ce zi a săptămânii e. Iată care-i întrebarea la care demult voiam să răspund: ,, Ce fac dacă nu pot trăi fără carne, dar îmi place ideea unei diete vegetariene?''.

Mulţi dintre prietenii mei sau oamenii cu care fac cunostină şi află despre dieta mea îmi spun că da, ştiu că nu e bună carnea, dar nu pot fără ea. Mă intreabă cu ce s-o înlocuiască, cum să facă să nu le fie poftă şi chestii din astea.
Raspunsul meu este: nu renuntati la carne!

Renuntarea la carne nu este pentru oricine. Si nu vorbesc aici ca unii ar fi mai evoluati si mai spirituali decât altii. Este vorba pur şi simplu că fiecare este individual, fiecare se afla la stadiul său evolutiv, trebuie să treaca prin anumite experienţe in acest moment al vietii, are o anumită constitutie fizică şi psihică, anumite boli şi predipoziţii, mediu în care trăieştie, în care a crescut etc.
Dacă simţiti că nu puteti sa renuntati la carne, vă este pofta continuu atunci când postiti, simţiţi lipsa iei acută: nu renuntati la carne. Înteleg, ati ajuns aici pentru  că gândul că nu e chiar bine să mănânci carnea vă dă târcoale de ce ceva timp. Asta e foarte bine. Dar mai aşteptati, va veni timpul în care nu veti mai simti nevoia de carne. Din păcate, mulţi oameni renunţă la carne şi adoptă o dieta din motive cu totul greşite. Eu consider că trebuie să faci aceasta schimbare din 2 motive: sau eşti foarte bolnav, sau aceasta nevoie vine din interiorul tău şi nu poţi trăi altfel. Din motive greşite: dieta este in trend, prietenul/prietena ta o ţine, o ţine o vedetă care arată super bine (probabil din cauza asta, de ce ar putea să mai arate bine o persoana care are o grămadă de bani?), au apărut studii de ultima oră care dezvăluie ,,adăvăruri'' despre alimentaţie, ţi s-a făcut milă de animale după ce ai vizualizat un documentar lacrimogen etc. Din cauza că unele persoane renunţă la carne din astfel de motive, aceştia tind să cadă în extreme. Li se pare că sunt ei buni, spirituali şi inteligenţi pentru că au făcut asta şi restul sunt nişte proşti involuaţi. Procesul mi se pare asemănător cu procesul de convertire la o religie. Peste noapte omul devine credincios, sfânt, salvat etc şi, de cele mai multe ori, omul în loc să persevereze in sfinţenia lui începe să se lupte cu alţii. Aceasta atitudine nu doar îl îndepărtează de la cei din jur, dar îl şi afectează la nivel emoţional, căci emoţiile de separare domină cele de unire. Iar emoţiile şi gândurile, dragii mei, sunt mult mai importante decât mâncarea aceasta materială. Exact cum spunea Iisus, nu ce intră în gură, dar ce iese contează. Aşadar, să păstrăm echilibru în toate!

Ce puteti face in schimb?
  • Puteti să postiţi. Postul, fie el obisnuit sau cel negru, mi se pare o modalitate extraordinară de a curăţa organismul de toxinele acumulate. Este un remediu străvechi, probat de mii de ani de milioane de oameni, inslusiv de cei din zona noastra geografică, deci e absolut lipsit de risc. Postiti conform calendarului religios sau faceti-vă singuri zile de post dacă nu aparţineţi nici unei religii.
  • Faceti detoxifiere periodică a organismului. Seamănă cu post, dar e un pic altfel. E necesar să vă explic mai multe într-un articol separat (în curând!).
  • Renunţati la carne treptat. De la inceput vă recomand să renunţaţi la carne roşie şi carne grasă. Preferati carnea slabă, mai ales de pui şi de curcan (de la ţară!). Apoi renunţaţi la carne de mamifer total. Optati pentru carne de pasăre, fructe de mare şi peşte. Apoi renuntati si la pasăre, consumati doar peste si fructe de mare. Dacă aţi ajuns aici e foarte bine. Puteţi sta aici mult timp, introducând din ce în ce mai multealimente nutritive de origine vegetală, astfel încât corpul să se obişnuiască cu noul tip de hrană. 
Sper că informaţiile v-au fost de folos, vă îmbrăţişez pe toţi!

Comentarii

  1. da... treptat am renuntat si eu...nu de tot , doar foarte rar gust ceva pui la un gratar...etc...la peste nu am renuntat si nici nu pot ...il ador !

    RăspundețiȘtergere
  2. Hei, mă bucur mult că ai ajuns în punctul asta!
    Multumesc pt coment, te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos articolul! Cred ca este metoda cea mai buna, sa renunti treptat, decat sa visezi noaptea la mancare. Cum stii ca ti-am mai spus, am fost plecata in concediu si am mancat foarte multe gratare. Nimic rau, pana aici, dar am baut si multa bere pe langa, plus din cand in cand cate o pizza sau alte nebunii. Pentru ca imi ramasesera niste zile din concediu in care nu aveam ce face, am fost la casa de la tara. Acolo am zis sa fac o mica detoxifiere, ma gandeam ca luasem si in grautate serios, asa ca vreo 4-5 zile am mancat strict legule si fructe plus ceva seminte. Efectiv ma trezeam ametita, intr-o dimineata primul gand mi-a zburat la mancare, cred ca am si visat mancare in seara aia, deci clar pentru mine nu ar merge renuntarea brusca la tot ce imi place, dar imi surade ideea de a tine posturi, alaturi de perioade de detoxifiere si renuntarea treptata la carnea de mamifer. O sa incerc cu siguranta metoda asta :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Merci Laura!
    Daa...gratar cu bere nu sunt cei mai buni prieteni pt fete ;)) Uite, iti recomand sa incerci data viitoare peşte la gratar cu un vin de casa. Ce zici? :)
    Apropo de detoxifiere, incearca sa sa tii doar o zi pt inceput. 4-5 e prea mult pt tine. Uite-te la Meniu pt detoxifiere de 1 zi si la plante medicinale cu acţ.detox. Dc o sa bei ceai din condimente iti va fi mai usor pt ca iti dau si tonus si nu o sa mai fii asa ametita. Si sucul acela de castravete, telina si ghimbir e destul de energizant.

    RăspundețiȘtergere
  5. Data viitoare... adica la anul :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare