Q&A: cum să am unghii frumoase?

Heeeei! Nu ne-am auzit demult. Am avut o mini vacanţă în afara oraşului, a fost frumos, dar mi-a fost dor să vă mai povestesc câte ceva :).
Astăzi avem o intrebare care mi se pune destul de des (dar nu mai des decât cea despre slăbit hehe) şi anume, ce se poate face dacă ai nişte unghii foarte fragile, care cresc lent sau prezintă tot felul de punctişoare, gropiţe etc.

Sigur că, ca şi în cazul părului, unghiile reflectă starea noastră de sănătate. Sunt 2 variante: sau unghiile sunt afectate de o infecţie fungică, sau nu ne ajung anumite substanţe nutritive în organism şi anume:

  1. Microelemente (mai ales Calciu şi Zinc). Petele albe semnifică în primul rând lipsa de zinc
  2. Acizi graşi esenţiali
  3. Alţi nutrienţi (alimentaţie săracă în subst.nutritive)
De asemenea, aspectul unghiilor poate reflecta:
  1. o afecţiune a ficatului
  2. nivel scăzut de acid în stomac 
  3. o dereglare a metabolismului
 Sigur că dacă aveţi o afecţiune aceea trebuie tratată. Ce se poate face dacă îţi lipsesc substanţele nutritive:


  • Să mănânci sănătos :))
  • Să mănânci în fiacre zi nuci şi seminţe crude. Sunt o sursă de microelemente şi de acizi graşi esenţiali. Susanul deţine record la conţinutul de calciu, urmat de migdalele, iar seminţele de dovleac sunt bogate în zinc,  seminţele de cânepă şi  seminţele de chia sunt o sursă excelentă de acizi graşi esenţiali. Mergi la plafar şi fă-ţi provizii de cele mai diferite seminţe şi nuci. În fiacre zi le poţi consuma înmuiate, adăugate în terciuri şi muesli, în salate sau chiar să pepari mâncărica ,,raw vegan'' din ele :). 
  • Ia supliment de un complex de vitamine şi microelemente. Le poţi lua şi separat, importante pentru tine sunt: Calciu, Zinc, Siliciu (pt.absorbţia calciului), complex vitaminic B. Dacă nu ai o alimentaţie sănătoasă, poţi lua şi supliment de aminoacizi esenţiali şi proteine. Te rog să iei vitamine de calitate bună, în formă biodisponibilă, alfel vor ieşi uşor aşa cum au intrat :)
  • Consumă de câteva ori pe săptămână sau ia supliment de alge marine: spirulina, chlorella, foile nori (pt sushi), kelp etc
  • Consumă toate felurile de varză (albă, roşie, broccoli, varza de Bruxelles)
  • Înlocuieşte cerealele rafinate cu cereale integrale în alimentaţia zilică, mai ales amaranth, hrişca, quinoa. 
Din experienţa personală. Eu am avut întotdeauna unghii bune, dar totuşi  mai rar reuşeam să le las lungi pentru că  zilnic le deterioram cu diverse activităţi casnice, pentru că gătesc mult şi de multe ori spăl anumite haine manual şi nu folosesc mănuşi niciodată. Însă am observat un lucru, după ce am luat Derma Treat, un produs ayurvedic pentru îmbunătăţirea aspectului tenului, părul meu a devenit mai voluminos şi unghiile mai rezistente. Deja de câteva luni nu a fost nevoie să le tai şi au crescut foarte lungi, sunt albe şi elastice, cu toate că am aceleaşi activităţi zilnice. Nu am avut aşa unghii niciodată. Nu cred că e o coincidenţă, căci produsul conţine calciu biodisponibil şi ajută la o mai bună asimilare a susbtanţelor nutritive. De asemenea produsele pentru stimularea creşterii părului ar trebui să fie utile pe acelaşi principiu, de exemplu Hair Stim. Derma Treat, Hair Stim, Zinc şi alte suplimente recomandate de mine le găsiţi la veda-store.ro Însă chiar dacă luaţi suplimente nu uitaţi să mâncaţi cât mai diversificat: legume diferite în fiecare zi (slava Domnului există în piaţă o grămadă), fructe, lactate de casă în cantităţi moderate, cât mai des alge marine (se găsesc la plafar sub formă de tăieţei), nuci sau siminţe diferite în fiecare zi etc.
E, sper ca am fost de folos. Dacă ţi-a plăcut acest articol, like, share and comment! ;)


Sursa imagine: www.cugetliber.ro

Comentarii

  1. mi-am cumparat si eu amaranth !

    RăspundețiȘtergere
  2. Unghiile sunt una din partile preferate ale corpului meu :) Nu le dau decat cu lac transparent, dar sunt puternice si sanatoase.
    Daaar, ce mi-a atras atentia la postarea ta...amaranth-ul..n-am mai auzit de el, poi sa detalizi putin? :)

    Andra :)

    PS: Nu stiu de ce imi zice mereu ca "Datele dvs. de conectare OpenID nu au putut fi verificate".. :(

    RăspundețiȘtergere
  3. @Andra, amarantul este o cereala care seamana cu hrisca si quinoa si are proprieti nutritive deosebite. Se gateste la fel ca celelalte dc le-ai mai incercat si e foarte bogat in proteine, calciu, zinc si alte minerale. Uite aici poti sa vezi cum arata: http://www.veganlife.ro/cumpara/amarant-bio-500g-biorganik-792937
    Se gaseste in magazine de genul asta pe net si la plafare. Urmeaza articol detaliat si retete :)

    Hm..nu stiu de ce iti spune asa, eu as vrea sa scot chestia asta de tot, sa poata comenta oricine, dar inca nu m-am descurcat cum :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare