Roşii cu brânză şi plante aromatice la cuptor

 
Mmmmm... încă o reţetă delicioasă şi simplă de vară. Se face mai repede decât o salată, dar are aspect şi gust de un fel de mâncare gătit. De mult îmi doream să fac roşii cu brânză la cuptor. Zilele astea am găsit în piaţă un caş nemaipomenit de gustos, dulce-dulce şi nu foarte gras, de casă. După ce l-am mâncat câteva zile la rând pur si simplu cu roşii şi pâine proaspătă, m-am hotărât să fac totusi aceasta reteta. Cu toate că a fost foarte cald la bucatarie din cauza cuptorului ;)).

Ingrediente:

Roşii rotunde de grădină
Brânză sau caş, merge şi brânză de burduf, mozzarella sau orice specialitate aveţi (apropo, caşul usor copt sau opărit seamănă foarte mult la gust cu mozzarella!)
Verdeaţă & Ierburi aromatice, au am folosit: pătrunjel, busuioc proaspăt, oregano proaspăt, mărar. Folositi ierburile uscate dc nu aveti proaspete.
Condimente: sare (dc brânza e sărată nu e nevoie), piper (puţin de tot)
Opţ. dovlecel sau vinete
Opţ ulei 

Eu am folosit 5 roşii, cam 100 g caş, jum.de dovlecel, toate ierburile câte 1 fir. Roşiile şi dovlecelul ar fi bine să fie micute. Pentru ca atunci când servim, să putem lua ,,sandviciul''  întreg. Dacă îl vom tăia, va curge tot sucul din el.

  • Roşiile se taie felii de jum. de cm. Dovleceii la fel dc le folositi. 
  • Brânza se pasează cu fruculita si se amesteca cu verdeata taiata foarte mărunt, condimentele si se amesteca totul bine.
  • Se unge tava cu putin ulei rezistent la temperaturi mari sau se foloseste foaia de copt (după părerea mea uleiul e mai sănătos). Se pun felii de dovlecel, deasupra rosii, deasupra brânza. Sau cu brânză intre ele, cum doriti. Se introduce tava in cuptorul preincins, la foc mic-mediu. Se lasa cam 5-10 minute. 
  • La rosiile coapte coaja se detaseaza foarte usor. Mie nu imi place chestia asta si de aceea, dupa ce le-am scos di cuptor am indepartat pielita. Se indeparteaza foarte usor, dar dc nu aveti nici o problema cu ea, lasati-o acolo :).
Eu am servit aceasta mâncare alături de porumb usor copt. L-am lăsat in cuptor impreuna cu rosiile si iesit crud in interior si usor copt in exterior, mi s-a părut delicios. 
Pofta buna!

P.S. Dacă aveti retete simple si delicioase de vara, nu ezitati sa ni le impartasiti! Vom publica cu mare drag, orice idee e binevenită! La un moment dat vor fi şi premii pentru cititori activi :D.



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare