Garnitură dieteică din conopidă



În sfârşit o reţetă pentru cei cu o constituţie Kapha! :)
Aceasta reţetă este extrem de simplă şi rapidă şi constituie o garnitură sau o masă de seară excelentă. Are toate atributele necesare pentru Kapha: este caldă, gătită, picantă, nutritivă, dar uşoară şi favorizează digestia.  Eu având o constituie Vata, am adăugat după ce varza a fost gata (şi am gustat-o ca să mă conving că a ieşit gutos :)) puţin ghee şi am servit cu nişte paste Tagliatelle din grâu dur. Serviţi ca atare (mai ales seara!) sau ca garnitură pentru carne dietetică, peşte, chifteluţe vegetariene, paste etc. De asemenea, poate fi servită cu ghee sau ulei presat la rece, nuci coapte.

Ingrediente 1 porţie:

  • Conopida- jumătate (puteti înlocui cu broccoli)
  • 1 vf. de cuţit sare (opţional)
  • Condimente după plac, eu am folosit: jum. lg. seminţe de fenicul, câteva boabe de cardamom, câte un vf. de cuţit ghimbir, coriandru măcinat, piper, plante aromatice  (oregano, maghiran). Puteţi folosi şi orice condimente aveţi la îndemână: dafin, boabe de muştar, chili, busuioc, cimbru, chimen etc.

  1. Conopida se spală bine şi se desparte în bucheţele. 
  2. Într-o tigaie cu fund gros se încălzesc condimentele întregi (seminţe de fenicul, cardamom) până semineţele încep să pocnească şi îşi ,,deschid'' aroma, apoi se adaugă condimentele sub forma de pudră (piper negru şi plantele aromatice eu le-am adăugat mai spre sfârşit), se amestecă bine.
  3. Adăugăm bucăţelele de conopidă, sare şi  puţină apă, cam 1 cm. Nu adăugăm multă apă pentru că o parte din vitaminele hidrosolubile vor trece în apa pe care noi după aia o aruncăm. Acoperim cu capac şi lăsăm să se înnăbuşe la foc mic până conopida devine moale (în jur de 10-15 minute).
  4. Amestecăm de câteva ori, adăugăm puţină apă dacă e nevoie. Spre sfârşit eu am adăugat plante aromatice şi puţin piper măcinat.
Poftă bună!

Comentarii

Postări populare