Cum ne afectează vremea ploioasă

Zilele astea nu m-am simţit bine şi fiind ocupată nu am stat să analizez de ce. Însă astăzi când a început iar să plouă imediat mi-a venit răspunsul şi m-am gândit să-l împărtăşesc cu voi.

Ploaia şi umiditatea creşte Kapha dosha  care este constituită din cele 2 elemente primordiale, apă şi pământ. Chiar dacă practicam am intram în anotimpul Pitta, vremea ploaioasă în orice anotimp va creşte Kapha. Aceasta înseamnă că persoanele care au mult Kapha sau un dezechilibru de tip Kapha pot simţi diverse stări legate de exces de Kapha: oboseală, somnolenţă, greutate în corp, exces de mucus în organism (mai ales în căile respiratorii), tristeţe, pasivitate, digestie grea etc. Eu în ultimele zile nu mă mai pot scula devreme şi de dimineaţa mucus este prezent în nas, gât şi cavitatea bucală ceea ce nu mi s-a mai întâmplat de foarte mult timp. Ziua îmi este foarte greu să mă concentrez şi îmi este somn. Cu siguranţă că la această stare a contribuit şi stilul meu de viaţă deloc ayurvedic din ultimele luni (dorm puţin, mănânc haotic etc), însă simt că şi vremea este cea care generează aceste stări.
Vremea ploioasă poate afecta şi alte tipuri de constituţie în afara de Kapha. Vata este dezechilibrată din cauza proceselor de stagnare în organism spre exemplu şi o persoană cu această constituţie poate să se simtă uşor dezorientată, ameţită şi deprimată.
Ploaia nu face numai rău, fireşte :). Sunt câteva chestiuni în legătură cu ploaia pe care am să vă povestesc cu altă ocazie. Mie îmi place foarte mult când plouă, însă atunci când vremea ploioasă se prelungeşte pot apărea astfel de lucruri. Trebuie să ştim cum reacţionează corpul şi psihicul cu tot ceea ce ne inconjoară pentru a putea găsi echilibru, asta-i tot :).
Dacă şi voi simţiţi energia greoaie a vremei, încercaţi câteva remedii anti Kapha de care v-am povestit: ceai de ghimbir, dieta uşoară, multe condimente, clătirea căilor nazale cu apă sărată, exerciţii fizice (alergat, yoga, cardio, dans).
Vă îmbrăţişez cu mare drag!

Comentarii

  1. Foarte bune observațiile!
    Pentru că eu am mai mult Kapha,am simțit destul de acut efectele unor zile ploaioase: somnolență, greutate în corp, oboseală, putere de concentrare redusă. Ca să mai diminueze aceste stări mi-am făcut ceai negru cu ghimbir și cu ceva mai multă voință decât de obicei am reușit să fiu activă.
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Andreea! Daa...si eu am baut si cei negru, si ceai verde, ceai de ghimbir, sucuri, chiar si cafea...de toate si nimic nu ma ajuta sa fiu mai vioaie. Probabil am nevoie de mai mult somn si la ore normale in perioada asta :). Asa ca am mers mai mult pe Voinţă ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa.....mare dreptate ai. Eu nu ma simt somnoroasa ci "captez" mucus ....si ma dor degetele....deci nu mai vreau ploaie si rece....!!!!! Chiar acum beau ghimbir ceai cu menta si miere....

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh, degetetele tale! :( Lasa ca nu cred ca mai dureaza aceasta perioada si oricum, tu o sa mergi in vacanta in tarile mai calde :D Ceai de ghimbir e chiar super, super anti Kapha. Ieri seara mi-am facut ghimbir+busuioc si azi ma simt deja mult mai bine!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare