Kadai Panir (Brânză Indiană Călită cu Legume şi Condimente)





Kadai Panir este o mâncare indiană preparată din brânza proaspătă (panir) călită cu ardei gras. Ardei gras, roşii, chili şi amestecul indian de condimente garama masala de obicei fac parte din reţeta, plus ceapa sau usturoi de cele mai multe ori. Mi se pare una dintre cele mai gustoase mâncăruri indiene. Nu se face asa cum am facut eu, puteti cauta reteta originala pe net. Eu am facut o varianta mai simplificata si cu specificul meu, dar cred ca v-ati obisnuit deja cu faptul ca nu sunt capabila sa urmez retete ;)). Eu am preparat-o din panir proaspăt de casă, roşii cherry, ardei şi mult busuioc din grădina şi combinaţia mi s-a părut senzaţională. În aceasta reţetă e musai să folosiţi panir şi nu altfel de brânză. Merge şi brânza preparată din lapte covăsit, însă aceasta are gustul totusi altfel decât brânza preparată din lapte proaspăt. În plus, dacă folosiţi panir bine presat, acesta îşi va păstra şi forma. La mine a fost sfărâmicios şi mâncarea nu a ieşit aşa de aspectuoasă. Da' tare bună :D.

Ingrediente:

- o cană panir tăiat cubuleţe
- o mână roşii cherry
- jumătate de ardei gras
- 1 ceapă mică
- o mână frunze de busuioc
- 1 cm ghimbir
- câte un vârf de cuţit condimente: ardei iute, curcuma, chimen măcinat (puteţi adăuga
- 1/2 linguriţă sare
- 2 linguriţe ulei/ghee

Metoda:
  1. Încălzim uleiul într-o tigaie/wok, adăugăm ceapa şi ghimbir tăiate fin, le călim câteva minute.
  2. Adăugăm condimentele şi mai călim 1 minut.
  3. Adăugăm roşiile cherry tăiate în 2, ardei tăiat cubuleţe şi sare. Înăbuşim amestecând uşor în jur de 5-7 minute. Dacă e nevoie putem adăuga şi puţină apă ca să fie destul sos.
  4. Adăugăm panir tăiat cubuleţe şi frunzele întregi sau mărunţite de busuioc. Amestecăm uşor şi mai lăsăm pe foc câteva minute. 
  5. Opţional, atât pentru aspect, cât şi pentru gust, panirul poate fi călit in ghee separat înainte să fie adăugat la sosul de legume. Mie mi se pare bun si asa, evit sa calesc acolo unde nu este necesar, mai ales vara.
  6. Se serveşte imediat, alături de o garnitură de orez sau cu nişte lipii sau pâine de casă.

Comentarii

Postări populare