Pizza Vegetariană cu Blat fără Drojdie


Aşadar, cum vă spuneam în postarea anterioară, demult voiam să-i fac prietenului meu o pizza delicioasă, dar ceva mai sănătoasă decât cele din comerţ. Însă tot amânam din lipsa de timp şi de experienţă cu aluat. Zilele astea, când am făcut pentru prima dată naan, mi-a venit  ideea genială de a inceca o pizza cu blat din aluat pentru naan. A ieşit o pizza delicioasă, la fel de gustoasă ca şi pizza cu blat tradiţional. În schimb, mi s-a părut mult mai uşoară pentru digestie, ceea ce cred că se datorează anume aluatului. De obicei când mai mâncam pizza în oraş, nu puteam să mănânc mai mult de 2-3 felii, mă simţeam umflată....şi acum am mâncat singură o pizza întreagă. Am făcut 4 pizza medii, 2 cu carne şi 2 vegetariene. Prietenul meu a fost încântat, ceea ce mă bucură foarte mult. Sincer, şi mie mi-a plăcut pizza mea vegetariană şi chiar dacă nu aş mânca-o în fiecare zi, totuşi mi se pare o idee faină pentru weekend sau o mică petrecere. Aşa cum încerc să promovez o dietă fără carne pe blog, voi posta doar  cele 2 variante de pizza vegetariană.Vă asigur că este delicioasă şi va plăcea şi carnivorilor cu siguranţa!

Faţă de pizza vegetariană din oraş, aceasta pizza are următoare avantaje: aluat uşor pentru digestie, fără drojdie sau amelioratori, am folosit caşcaval proaspăt şi panir ca baza care sunt ceva mai uşoare decât caşcavaluri grase maturate şi de asemenea fără aditivi, neprocesate industrial, preparate din lapte crud de casă, sos de roşii preparat de mine, şi nu unul din comerţ, plus legume şi plante aromatice proaspete din grădină.Voi îmbunătăţiţi pizza voastra aşa cum vă este la îndemână. Folosiţi orie aluat vă place şi tot felul de legume de sezon!

Ingrediente Pizza Vegetariană cu Roşii Cherry şi Oregano 


- jumătate din aluat pentru naan
- caşcaval natural (pe perioada verei de preferat să fie caşcaval proaspăt, nematurat)
- 4-5 roşii cherry
- 1/2 ardei gras
- 3 ciuperci
- 2 linguri sos de roşii & plante aromatice
- puţin parmezan şi 1 fir de oregano


Ingrediente Pizza Vegetariană cu Panir şi Ceapă

- jumătate din aluat pentru naan
- o bucăţică panir
- 2 linguri sos de roşii & plante aromatice
- 1/2 ardei gras
- 3 ciuperci
- 1/2 ceapă
- puţin parmezan

Sos de Roşii & Plante Aromatice


- în jur de 4-5 tomate roşii mari (sau 1 cană bulion de roşii homemade)
- 1 fir busuioc
- 2 fire oregano
- câţiva căţei de usturoi
- sare şi piper proaspăr râşnit după gust
- chili sau boia de ardei iute dacă doriţi să fie picant
- opţional 1/2 linguriţă turmeric
- 2 linguriţe ulei de măsline

Metoda:


  1. De la început preparăm aluatul exact aşa cum apare în reţeta pentru naan. Acoperim şi îl lăsăm de-o parte.
  2. Apoi preparăm sosul. Călim usturoiul tocat fin 1 minut, apoi adăugăm plantele aromatice şi le amestecăm preţ de câteva secunde astfel încât să se înmoaie bine. Adăugăm roşiile făcute piure în blender (şi eventual trecute prin sită) şi lăsăm pe foc amestecând din când în când până sosul se ingroaşă. Adăugăm puţină sare şi piper, turmeric şi alte condimente la gust şi închidem.
  3. Preîncălzim cuptorul la 180 de grade C. Tăiem legumele fâşii subţiri, roşiile cherry în 2. Caşcavalul şi parmezanul îl dăm pe răzătoare şi mărunţim panirul.
  4. Când aluatul este dospit, îl împărţim în 2 părţi pe care le întindem cu facaletul puţin în formă de disc, apoi le transferăm pe tavă şi indindem cu degete direct acolo formând un blad de pizza de grosime dorită. 
  5. Coacem blaturile în jur de 7 minute sau până partea de jos este rumenită. 
  6. Punem pe fiecare blat nişte sos şi îl indindem pe tot blat, apoi presărăm cascaval/panir, aşezăm legumele şi stropim cu puţin ulei de măsline. 
  7. Coacem în jur de 10 minute, până legumele sunt aproape coapte.
  8. Presărăm cu nişte plante aromatice proaspete şi parmezan şi mai lăsăm în cuptor câteva minute. 
Asta-i tot! Poftă bună şi un weekend minunat!

Comentarii

Postări populare