Mâncare Picantă de Ardei Gras în Stil Asiatic



Zilele astea am primit de la nişte prieteni de-ai noştri o pungă mare de ardei gras din grădina lor ecologică. După ce am devorat câţiva ardei mari, cărnoase şi crocante pe loc ca şi cum ar fi nişte delicatese :), am început să mă gândesc ce chestii interesante să fac eu din aceşti radei frumoşi. Multe idei mi-au trecut prin cap: bineînţeles ardei copţi, ardei umpluţi cu diverse umpluturi vegetariene, curry de ardei, panir călit cu ardei, frigărui vegetariene cu ardei şi multe, multe alte gustoşenii. Poate aveţi şi voi nişte idei intersante? :)

Iată prima reţeta din seria de reţete cu ardei şi, bineînţeles o să urmeze şi un articol despre proprietăţile nutriţionale ale ardeilor. Reţeta de faţă trebuia să fie un curry indian de ardei, însă pe parcurs s-a transformat într-un sos în stilul bucătăriei chinezeşti care îmi place foarte mult. Ceea ce o apropie de mâncare chinezească este gustul dulce, acru şi foarte picant şi consistenţa. Ingredientele cheie cu care se realizazează aceste trăsături distinctive sunt: ardei iute proaspăt (am mai folosit boia de ardei şi chili uscat, însă cu ardei iute proaspăt iese mult mai gustos şi aromat), corcoduşe pentru gustul dulce acrişor deosebit pe care le-am preferat oţetului dacă tot sunt în sezon şi pot aduce un plus de nutrienţi mâncării noastre, melasa de trestie de zahăr care accentuzează gustul dulce al ardeilor şi amidonul de porumb care îngroaşă sosul. Personal nu sunt foarte entuziasmată de ideea de a folosi amidon de porumb, un produs hiper procesat, însă din păcate nu am găsit altceva în Călăraşi. Şi în plus,amidonul de porumb este folosit de obicei în reţele chinezeşti şi am zis să încerc. Aici voi mai experimenta. Merge şi fără amidon. Va fi un sos mai lichid, însă mai ayurvedic :D.



Ingrediente:

- o porţie-

- 3 ardei graşi, de preferat cu pulpă cărnoasă
- 1/2 ardei iute
- 3 tomate roşii
- 4 corcoduşe galbene (opţional, puteţi folosi şi puţin oţet de orez)
- 1 linguriţă amidon de porumb (opţional, se poate înlocui cu orice alt agent de îngroşare)
- 1/2-1 linguriţă melasă de trestie de zahăr (puteţi folosi şi puţin zahăr nerafinat sau sirop nerafinat de agave)
- 1/3 linguriţă seminţe de chimen (opţional)
- 1/3 linguriţă seminţe de muştar (opţional)
- 1/3 linguriţă ghimbir măcinat
- sare, piper după gust
- 1 lingură ulei presat la rece

Preparare:

- 15 minute-

  1. Încălzim uleiul într-o tigaie sau wok. Adăugăm seminţele de muştar şi chimen. Călim câteva secunde până îşi deschid aroma.
  2. Adăugăm ardeiul tăiat cuburi sau fâşii mari şi călim la foc mediu câteva minute amestecând uşor.
  3. Adăugăm şi ardei iute tăiat fâşii.
  4. Adăugăm roşiile tocate, de preferat fără pieliţă sau tocate foarte mărunt în blender.
  5. Adăugăm condimentele măcinate: ghimbir, nişte sare, piper. Călim câteva minute amestecând.
  6. Adăugăm corcoduşele tocate (fără pieliţă) şi puţină apă (dacă e cazul) şi înăbuşim cu capac în jur de 5-7 minute.
  7. Adăugăm melasa, încă condimente dacă e nevoie, amestecăm bine.
  8. Dizolvăm amidonul de porumb într-o linguriţă de apă la temperatura camerei şi îl adăugăm la sos.
  9. Amestecăm bine şi continuam sa gatim incă câteva minute până ajungem la gustul şi consistenţa dorită.
  10. Servim sosul cald, alături de o porţie de orez. Eu am presărat peste sos nişte făina de migdale uşor călite pentru o masă vegetariană completă.

Comentarii

Postări populare