Supă-Cremă de Legume cu Broccoli şi un Iz Exotic

Nu ştiu cum voi, dar eu ador supele-cremă în aceasta perioadă a anului. Mă fac să mă simt aşa confortabil!
Astăzi aş vrea să împărtăşesc cu voi o combinaţie nouă pentru supă-cremă de legume care mi-a plăcut foarte mult. Elementul nou este broccoli, până acum nu am folosit niciodată broccoli în supe şi, sincer, aveam dubii că o să-mi placă combinaţia între legume dulci şi gustul foarte specific pe care îl au legumele din familia crucifere. Însă am rămas suprinsă de gust, consistenţa şi culoarea frumoasă care a ieşit. Cred că este o modalitate bună de a da copiilor broccoli pe care separat rareori îl accepta. Soţul meu a mâncat cu mare plăcere câteva porţii, deşi de obicei nu prea e cu felul I, şi el un copil mare... :). Trucul cu supe-cremă pentru copii mari şi mici care nu prea mănâncă felul I şi legume l-am învăţat asta vara, stând cu nepoţica mea. Funcţionează fără greş :D.
Pentru aceasta combinaţie deosebită de legume de toamnă, am folosit şi condimente mai deosebite care i-au dat un iz exotic şi anume, condimentele ,,dulci'' ca nuşcoara, schinduf, scorţişoara. Însă dacă nu sunteţi obişnuiţi cu astfel de arome ciudate, condimentarea cu sare, piper proaspat râşnit şi  nişte plante aromatice va fi absolut în regulă.


Ingrediente pentru 2 porţii, cantităţi aproximative:

- 1 ceapă mare
- 2 morcovi mici
- 1 cartof mare
- 1 cană broccoli mărunţit
- 1/2 cană dovleac mărunţit
- câte un vârf de cuţit piper negru, ardei iute, nucşoara, scorţişoară, shinduf
- 1/2 linguriţă ghimbir
- 1 linguriţă sare
- 2 linguriţe ghee sau ulei presat la rece
-  3 linguri smântână de casă (opţional, însă recomand cu mare căldura pentru o consistenţă deosebit de cremoasă, mai ales pentru persoanele Vata)

Preparare (20 min):
  1. Încălzim puţin ghee sau ulei într-o cratiţă pentru supă. Adăugăm ceapa şi morcovii tăiaţi şi călim la foc foarte mic în timp ce pregătim alte legume.
  2. Adăugăm cartofii tăiaţi fin.
  3. Adăugăm broccoli, dovleac condimente şi apa fierbinte cât să acopere legumele câteva degete. 
  4. Când legume sunt gata (în jur de 15 minute), adăugăm smântâna şi pasăm supa cu ajutorul unui blender până obţinem o cremă omogenă. Trebuie să avem grijă să nu exagerăm cu pasarea supei pentru că supa va căpăta o textură cleioasă (din cauza cartofului).
  5. Servim  imediat, cu nişte piper şi sare râşnite deasupra, încă puţină smântână, crutoane, ,,chips-uri'' de rădăcinoase (păstârnac, sfecla sau alte rădăcini tăiate fin şi coapte la cuptor) etc.

Comentarii

Postări populare