Tartă cu Brânză şi Verdeţuri (fără ouă)


De când am început experimentele mele cu aluat din făina integrală în speranţa de a crea dulciuri mai sănătoase, am în cap aceasta tarta cu crusta de făina intregrală. Spre dezamăgirea mea, deserturi din făina integrală nu sunt chiar atât de faine precum scrie în reţetele pe care le-am tot adunat. Aşa că am trecut la exlorarea altor făinuri în afara de cea de grâu- de mei, hrişca, ovăz, orez etc., mai delicate. Crusta de făina integrală este prea ,,dură'' pentru desert, în schimb, este perfectă pentru tarte, lipii, plăcinte şi alte mâncăruri sărate. Cel puţin aşa mi se pare mie.


Aceasta tartă  este diferită de tarte obişnuite cu brânză şi verdeaţa prin 2 elemente cheie: este din  făina integrală şi fără ouă. V-am mai povestit aici pe blog că făina de grâu+ brânză + ouă este combinaţie foarte grea pentru digeste. Iată că se poate face şi o plăcinta fără ouă care este la fel de gustoasă. însă ceva mai uşoară. Am tot căutat reţete de tartă cu brânză fără ouă, însă nu am găsit decât variante cu amidon de porumb sau alţi agenţ de îngroşare pe care evit să le folosesc. Aşa că am hotărât să risc şi să folosesc făina de năut pe care o folosesc pentru a lega compoziţia chifteluţelor vegetariene. Zic să risc pentru că mă gândeam că gustul  năutului se va simţi şi va strica gustul pe care îl vreau de la o tarta cu brânză. Spre suprinderea mea năutul nu a schimbat gustul tartei deloc. A ieşit o tarta cu brânză perfectă cu un blat uşor crocant, umplutura bine închegată (se taie şi se serveşte uşor)şi o aroma nemaipomenită de primăvară. Cred că e cea mai bună tartă cu brânză pe care am gustat-o vreodată.

Îmi pare foarte rău că nu am putut face o poza cu tartă întreagă şi la lumina zilei. Arăta destul de fain când am scos-o din cuptor, migdalele coapte formând o crustă aurie. Rămâne să mă credeţi pe cuvânt că aspectul şi aroma acestei tarte nu va lăsa nici membru al casei indiferent :).

Ingrediente


Crusta

- 1 1/3 cană făină integrală de grâu (de preferat din agricultura ecologică)
- 1/2 cană unt de casă rece tăiat cubuleţe
- 1/3 cana apă rece (aproximativ)
- un vârf linguriţă sare
- opţional ierburi aromatice uscate: oregano, salvie, busuioc etc.

 Umplutura

- 1 cană brânză de oaie de la stână
- 1 cană smântână de casă
- 1-2 linguri făina de năut
- un bol verdeaţa proaspătă tocată, eu am folosit: magold, mărar, rucola, ceapa verde
- plante aromatice proaspete sau uscate: oregano, busuioc, mentă etc.
- vârf de liunguriţă piper proaspăt râşnit

- opţional 1 lingură migdale sau nuci râşnite pentru a presăra deasupra

Mod de Preparare

  1. Aluatul se prepară la fel ca şi cel din făina albă pentru tarte dulci sau pentru biscuiţi. Amestecăm făina cu sare şi plante aromatice uscate (opţional), adăugăm untul rece şi le amestecăm rapid cu vârfurile degetelor până la încorporarea aproape integrală a untului. Adăugăm apa rece câte 1 lingură şi amestecăm uşor până obţinem un aluat uşor lipicios şi sfărâmicios. Nu frământăm aluatul, ci anume amestecăm. Îl învelim în ceva şi introducem în frigider pentru 30 min.
  2. Tocăm verdeaţa şi plantele aromatice.
  3. Amestecăm într-un robot brânza, smântâna şi făina de năut până obţinem o pasta omogenă, bine închegată. Amestecăm cu verdeaţa.
  4. Preîncălzim cuptorul la 180 grade C. 
  5. Scoatem aluatul din frigider, îl întindem foarte uşor pe o suprafaţă presărată cu făina sau între 2 folii de plastic până la grosimea de 1/2 cm. Dacă se rupe la margine, lipim blatul la loc. 
  6. Transferăm foarte atent blatul într-o formă sau pe o tavă unsă/cu hârtie de copt. Pentru a transfera mai uşor blatul eu il rulez pe sucitor.
  7. Aşezăm în centru umplutura noastră şi acoperim cu marginile lăsate libere. De asemenea, puteţi să formaţi din marginile lăsate o margineca la tarte dacă o faceţi în formă. 
  8. Ungem marginile cu putin ulei de măsline şi presărăm cu migdale râşnite. 
  9. Coacem în jur de 30 de minute. Tarta trebuie să devină aurie deasupra. Dacă se arde, însă aluatul nu este gata, acoperiţi cu o folie, însă la temperatura asta nu ar trebui.

Comentarii

Postări populare