Tarta cu Urzici, Conopidă şi Brânză de Oaie



Am făcut această tarta ceva mai demult, cei care mă urmăresc pe Facebook ştiu :) Atunci urzicile erau în plin sezon, dar găsiţi şi acum urzica din belşug în pădure :). Bineînţeles că puteţi s-o înlocuiţi şi cu orice altă verdeaţă: spanac, mangold, kale, măcriş, ceapa verde, suturoi verde, leurdă etc. Iese tare bună şi aromată. Eu zic că-i o reţetă bună pentru masă de Paşte :D

Blatul se face ca orice blat pentru tartă, aveţi descrierea detaliată în alte reţete pe blog. Am folosit făina integrală de alac (spelta), ovăz şi orez cam în proporţii egale sau ceva mai multă făină e grâu.

Amestecăm făinurile cu un strop de sare neiodată, adăugăm untul crud tăiat cubuleţe şi frământăm până obţinem un aluat sfărâmicios. Adăugăm câte puţină apă şi continuam să frământăm uşor pănă se leagă compoziţia şi obţinem un aluat maleabil. Întotdeauna trebuie să evităm să frământăm prea mult aluatul pentru tartă. Dacă facem asta, blatul va fi prea tare.



Invelim biluţa noastră de aluat într-o folie şi o introducem în frigider până pregătim umplutura şi încălzim cuptorul. Când totul e pregătit, intindem aluatul între 2 foi de copt, îl transferăm în orice vas termorezistent.



Am umplut tarta cu buchetele de conpidă, frunze proaspete de urzică şi puţină brânză de oaie de la stână.


 Ca sa leg compoziţia am turnat peste umplutura nişte ouă de ţară bătute cu lapte crud covăsit, un pic de ceapa calită usor în ulei de măsline, mărar si am presarat deasupra piper roz.


 Am copt la 170 grade C cam 40 de minute până tarta s-a rumenit. Şi cam atât, poftă mare! :)




Comentarii

Postări populare