Chips-uri de Varza Kale


Am pus ochii pe aceasta reţetă demult, încă pe când nu aveam kale în grădina. Mi-au plăcut tare mult cum arată chips-urile de kale şi ideea în sine. Însă nu-mi imaginam că sunt chiar atât de bune. Soţul meu mai întâi s-a uitat suspect la ele, însă după ce a gustat unul, a ridicat brusc ochii de la calculator, s-a uitat la mine şi m-a întrebat ,,Ce sunt astea? Sunt buuune!'' După care farfuria a fost devorată în câteva secunde :))
În concluzie vă recomand cu mare drag să înlocuiţi chips-urile din comerţ care le plac atât de mult copiilor (şi bărbaţilor!) cu aceste chips-uri din varza kale. Sunt delicioase, nutritive şi nu conţin o serie de substanţe cancerigene prezente în chips-urile din cartofi (chiar şi cele fără aditivi!). 

Găsiţi multe reţete pe net, mai ales în engleză. Eu am ales să fac o variantă foarte simplă, însă foarte gustoasă. 

Pentru 2 tăvi de chips-uri am folosit: 

- o legatura mare de kale (click pt a afla despre beneficii pentru sanatate)
- piper negru proaspăt râşnit 
- sare de rocă nerafinată (eu am folosit roz de Himalaya)
- 1 lingură ulei virgin de măsline (merge şi ghee!)


  1. Spălăm bine frunzele de kale foarte bine şi lăsăm să se usuce (foarte important să fie uscate!). 
  2. Încălzim cuptorul undeva la 150-180 grade C. Recomand să le faceţi la temperatura mică.
  3. Îndepărtăm tijele (le adăugăm apoi la orice tocăniţă de legume, ciorbă) şi rupem frunzele  în bucăţi mari.
  4. Aşezăm bucăţelele de kale într-un singur strat pe o tavă (de preferat tapetată cu hârtie de copt).
  5. Stropim cu ulei de măsline şi amestecăm uşor direct în tavă atsfel încât frunzele să fie cât mai bine acoperite cu un strat subţire de ulei.
  6. Se presară la ochi cu piper proaspăt râşnit şi sare. Eu am pus chiar puţin, cam câte un vârf de linguriţă. Mai amestecăm un picuţ.
  7. Introducem în cuptor pentru aproximativ 15 minute. Când apare un miros tare plăcut în casă şi frunzele sunt perfect uscate şi crocante, chips-urile sunt gata.

Poftă bună!

Iată încă câteva reţete de la care vă puteţi inspira:

Comentarii

Postări populare