Biscuiţi din Nuci şi Jaggery


Reţeta acestor nuci am ochit-o in acest video:
https://www.youtube.com/watch?v=eSQJWhhPN3c
Sincer n-am mai facut niciodata genul acesta de biscuiti, legaţi de albuş de ou. De fapt n-am facut niciodata biscuiti doar din nuci, fără nici un fel de făina. Reteta m-a surprins prin simplitatea ei si prin rezultat, nişte biscuiţi delicioşi, uşori pentru digestie şi foarte consistenţi în acelaşi timp. Faptul că sunt fără gluten şi fără lactoză poate fi un mare avantaj pentru cei care au probleme cu acestea. Merg super dimineaţa la ceai, ca gustare între mese şi gustare înainte/după efort fizic susţinut.

Reţeta de bază am schimbat-o aşa:
în loc de nuci pecan am folosit un amestec de nuci româneşti şi migdale (cam 200-250g)
în loc de zahăr brut am folosit jaggery (cam 100g,  n-am măsurat)
am adaugat şi nişte fulgi de cocos ulterior, pentru a obţine o compoziţie mai uscată

Aşadar, am luat nişte nuci pe care le aveam pe-acasă şi le-am măcinat în robot, alături de un vârf de cuţit sare neiodată. Apoi am adăugat acolo şi jaggery la ochi şi l-am zdrobit şi pe acesta. Nu e necesar să faceţi asta dacă folosiţi orice alt tip de zahăr nerafinat. Separat într-o oală am separat 2 albuşuri de la ouă mari de curte. Am adaugat amestecul de nuci şi jaggery la albuşuri şi am amestecat totul bine cu o lingură. Compoziţia mea a ieşit destul de moale pentru că jaggery conţine mai multă apă decât zahăr brut Aşa că, am aşezat pe tavă doar câtiva biscuiti  cu lingura şi le-am pus la cuptor încins undeva la 160-180 de grade C, să văd cum ies.
Au ieşit foarte buni la gust, dar s-au aplatizat şi mi se părea compoziţia prea umedă. Atunci am hotărât să adaug şi nişte fulgi de cocos ca să obţin o compoziţie mai fermă. Voiam să am biscuiţi mai bombaţi :).
Am adaugat cam o mână de fulgi de cocos. Am format biscuiţii cu mana sub forma de biluţe (mai mult sau mai puţin) şi le-am pus la copt pentru 15 min.Sunt gata atunci când sunt uscati şi uşor aurii.

Au ieşit super, au păstrat forma de biluţe aşa cum voiam ceea ce le face să arate mai bine şi de asemea, după ce se răcesc de tot sau chiar a doua zi, devin uşor crocanţi la exterior şi moi in interior.
Noua ne-a plăcut şi o să mai facem. Sper să vă placă şi voua! :)




Comentarii

Postări populare